Ochrona danych osobowych - Komenda Powiatowa Policji w Świdniku

Biuletyn Informacji Publicznej

Ochrona danych osobowych

Ochrona danych osobowych

Inspektor ochrony danych w Komendzie Powiatowej Policji w Świdniku:

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Komendant Powiatowy Policji w Świdniku, z siedzibą przy ul. Aleje Lotników Polskich 1, tel. (81) 74 94 216.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Komendzie Powiatowej Policji
    w Świdniku – e-mail: iod.swidnik@lu.policja.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu:
  1. wykonania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), w szczególności:
  • wykonywania zadań podmiotu administracji publicznej,
  • w zakresie realizacji zadań pracodawcy,
  • realizacji zobowiązań na rzecz podmiotów uprawnionych do otrzymywania danych w ramach konkretnego postępowania prowadzonego na podstawie prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego,
  • zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych informacji;
  • do celów archiwalnych i statystycznych;
  1. wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO);
  2. ochrony żywotnych interesów osób, których dane dotyczą, np. do celów humanitarnych, ratowania życia i zdrowia ludzkiego, w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof (art. 6 ust. 1 lit. d RODO);
  3. wykonania umowy, jeżeli  jest Pani/Pana stroną takiej umowy zawartej
    z Administratorem bądź jego przedstawicielem prawnym oraz do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie, przed zawarciem umowy. W przypadku kiedy podanie Pani/Pana danych jest dobrowolne, odmowa ich podania może uniemożliwić realizację Pani/Pana żądania bądź zawarcie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
  1. Będziemy przechowywać Pani/Pana dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, w której zostały one zebrane, a następnie – w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – przez czas określony w tych przepisach.
  2. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  1. dostępu do treści danych, na zasadach określonych w art. 15 RODO
    z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych;
  2. sprostowania danych, na zasadach określonych w art. 16 RODO;
  3. usunięcia danych, na zasadach określonych w art. 17 RODO, w tym przetwarzanych na podstawie Pani/Pana zgody, gdy ich dalszego przetwarzania nie wymaga przepis prawa krajowego bądź prawa UE. W pozostałych przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji;
  4. ograniczenia przetwarzania danych, na zasadach określonych w art. 18 RODO - jeżeli  kwestionuje Pani/Pan prawidłowość przetwarzanych danych, uważa, że są przetwarzane niezgodnie z prawem bądź sprzeciwia się ich przetwarzaniu ale nie zgadza się na ich usunięcie;
  5. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na zasadach określonych w art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa.
  1. W przypadkach, w których przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie tych danych w dowolnym momencie, jednak nie będzie to miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych dokonanego na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  2. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  3. Administrator  przekazuje dane osobowe jedynie organom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie obowiązujących przepisów, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, lecz nie krócej niż przez okres wskazany w przepisach o archiwizacji.

Ograniczenia stosowania RODO:


Do przetwarzania danych osobowych w zakresie działalności archiwalnej, na podstawie art. 22b ust. 1 i 3 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym
i archiwach ogranicza się stosowanie RODO:

    • art. 16 – prawo do sprostowania danych – w ten sposób, że administrator danych przyjmie od osoby, której dane dotyczą, pisemne sprostowanie lub uzupełnienie dotyczące jej danych osobowych, nie dokonując ingerencji w materiały archiwalne;
    • 18 ust. 1 lit. a i b – prawo do ograniczenia przetwarzania – w zakresie niezbędnym do korzystania z materiałów archiwalnych zgodnie z ustawą, bez naruszania istoty ochrony danych osobowych zawartych w tych materiałach, także w przypadku pierwotnego zbierania danych w sposób bezprawny albo w przypadku nieprawdziwości, nieścisłości lub niekompletności danych;
    • wykonanie obowiązku, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 3 – prawo dostępu przysługujące osobie, której dane dotyczą – następuje w zakresie, w jakim dane osobowe podlegające udostępnieniu mogą być ustalone za pomocą istniejących środków ewidencyjnych.

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych
w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości -
dalej „ustawa wdrażająca dyrektywę 2016/680”.

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Komendant Powiatowy Policji w Świdniku, z siedzibą przy ul. Aleje Lotników Polskich 1, tel. (81) 7495 216
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Komendzie Powiatowej Policji
    w Świdniku – e-mail: iod.swidnik@lu.policja.gov.pl.
  3. Cel przetwarzania danych osobowych:
  • rozpoznawanie, zapobieganie, wykrywanie i zwalczanie czynów zabronionych, w tym zagrożeń dla bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także wykonywanie tymczasowego aresztowania, kar, kar porządkowych i środków przymusu skutkujących pozbawieniem wolności.
  1. Prawa osób, których dane są przetwarzane na podstawie ustawy wdrażającej dyrektywę 2016/680:
  • prawo wniesienia do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych skargi
    w przypadku naruszenia praw osoby w wyniku przetwarzania jej danych osobowych, dane kontaktowe Prezesa Urzędu: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, fax: 22 531-03-01, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl;
  • prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, sprostowania lub usunięcia danych osobowych, lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych dotyczących tej osoby.

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KANDYDATÓW DO PRACY

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informuję, że:

  1. Administratorem Danych Osobowych (ADO) jest Komendant Powiatowy Policji
    w Świdniku z siedzibą przy ul. Aleje Lotników Polskich 1, tel. 47 8121216.
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w Komendzie Powiatowej Policji
    w Świdniku– e-mail: iod.swidnik@lu.policja.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu rekrutacji na wybrane stanowisko, na podstawie Kodeksu pracy i ustawy o służbie cywilnej lub ustawy o pracownikach urzędów państwowych, natomiast udzielona zgoda będzie podstawą przetwarzania dodatkowych danych (np. adres e-mail, nr telefonu, zdjęcie) zawartych w złożonych przez Panią/Pana dokumentach, związanych z procesem rekrutacji.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane  w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikających z przepisów szczególnych.
  5. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora dostępu do przekazanych danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie dodatkowych danych w dowolnym momencie, jednak nie będzie to miało wpływu na zgodność
     z prawem przetwarzania podanych danych dokonanego przed jej cofnięciem.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego którym
    w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  8. Podanie danych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem koniecznym do wzięcia udziałuw wybranym procesie rekrutacji.

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ LUB ODBYWAJĄCYCH STAŻ/PRAKTYKĘ W KPP ŚWIDNIK

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informuję, że:

  1. Administratorem Danych Osobowych (ADO) jest Komendant Powiatowy Policji
    w Świdniku z siedzibą przy ul. Aleje Lotników Polskich 1, tel. 47 8121216.
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w Komendzie Powiatowej Policji
    w Świdniku– e-mail: iod.swidnik@lu.policja.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu odbywania stażu pracy, na podstawie zawartej umowy pomiędzy Komendantem Powiatowym w Świdniku a Urzędem Pracy w Świdniku oraz odbywania praktyki zawodowej na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Komendantem Powiatowym Policji w Świdniku a Uczelnią, natomiast udzielona zgoda będzie podstawą przetwarzania podanych przez Panią/Pana danych osobowych w związku z odbywaniem stażu pracy, praktyki zawodowej.
  4.  Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane  w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikających z przepisów szczególnych.
  5. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora dostępu do przekazanych danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie dodatkowych danych w dowolnym momencie, jednak nie będzie to miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania podanych danych dokonanego przed jej cofnięciem.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  8. Podanie danych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem koniecznym do zawarcia umowy lub porozumienia dotyczącego odbywania przez Panią/Pana praktyki lub stażu.

 

WITAMY NA STRONIE PODMIOTOWEJ KOMENDANTA POWIATOWEGO POLICJI W ŚWIDNIKU W BIULETYNIE INFORMACJI PUBLICZNEJ


Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) to urzędowy publikator teleinformatyczny, składający się z ujednoliconego systemu stron w sieci informatycznej.

BIP został stworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej.

       


Portal ma za zadanie:

  • służyć Obywatelom Polski - zapewnić im łatwy dostęp do ważnych informacji publicznych,
  • udostępnić podmiotom zobowiązanym do tworzenia własnych stron Biuletynu Informcji Publicznej - zbiór informacji, dotyczących Biuletynu Informacji Publicznej oraz sugerowanych rozwiązań praktycznego podejścia do realizacji Ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001roku .(Dz. U. Nr 112, poz. 1198).

 


Komenda Powiatowa Policji w Świdniku

21 – 045 Świdnik

Aleja Lotników Polskich 1

telefon 47 81 21 210 lub 112

Fax. 47 81 11 757

e-mail: sekretariat.kppswidnik@lu.policja.gov.pl

Metryczka

Data publikacji : 29.05.2018
Data modyfikacji : 20.06.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Świdniku
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Elwira Domaradzka
Osoba udostępniająca informację:
Elwira Domaradzka Jednoosobowe Stanowisko ds. Prasowo - Informacyjnych
Osoba modyfikująca informację:
Elwira Domaradzka
do góry